Miksi naisia ei näy B2B-kenttämyynnissä?

b2b b2b-myynti Intoa myyntiin kenttämyynti naismyyjä rekrytointi uramyynnissä

Onko sukupuolella b2b-myynnissä väliä? Ei – tai ei ainakaan pitäisi olla. Miksi olisi? Senpä takia rekrytoijan työssäni ihmettelenkin usein, miksi myynnin hakemuslaarissa kymmenestä hakemuksesta vain yksi on naisen.

Kivijalkamyymälöissä pyörii lady poweria, mutta b2b-kenttämyynnin saralla naisia näkyy merkittävissä määrin oikeastaan vain kiinteistövälittäjän positiossa.

Missä ovat ladyt, joilla on halu tarttua haasteisiin ja joilla tekijän asenne, tervettä kilpailuhenkeä ja halu ylittää itsensä?

Moni mimmi tuntuu miettivän loikkaa myynnin kentälle. Vastuun ja vapauden, ehkäpä myös onnistumisen ja hyvin tehdyn työn tuoman bonuksenkin houkuttelemana. Vaihtelevat työpäivät ja kasvokkain tehtävän työn sosiaalisuus viettelevät toimistorutiineista myynnin pariin.

Intoa myyntiin löytyy, mutta ratkaiseva askel jää liian usein tekemättä.

Siksi kysynkin: kaipaisitko vahvistusta myyntiuramietinnöillesi, pientä tuuppausta uusien haasteiden suuntaan?

Myynnin kentällä olisi tilaa – kovanluokan miesmyyjien rinnalle – myös women powerille.  Mietittäisiinkö yhdessä ensi askeleitasi myynnin suuntaan? Haluatko kuulla millaisia tehtäviä on ylipäätään tarjolla? Mikäli innostuit (sukupuolesta riippumatta), ota minuun yhteyttä ja keskustellaan!

Toki mahtavia myyntinaisia on. Lue esimerkiksi myyntijohtaja Sari Uusitalon ja tohtori Pia Hautamäen ajatuksia myynnistä tai inspiroidu automyynnistä aloittaneen huikean Ninni Arionin videosta. Nykyinen Wulff Entren toimitusjohtaja ei tyytynyt vähempään kuin olemaan tiimin paras myyjä.

P.s. Jos olet kiinnostunut, miten myyjiä rekrytoidaan tulevaisuudessa, ilmoittaudu ilmaiseen webinaariimme!

Send this to friend